Conexiuni

O sursă de încredere

Neuromarketingul – noua cale de cunoaștere a consumatorului

Dintotdeauna, specialiștii în comunicare promoțională au avut ca obiectiv încercarea de a cunoaște cât mai fidel gusturile și afinitățile consumatorilor direcți ai produselor promovate, în scopul îmbunătățirii acestor produse și a îndreptării strategiilor de comunicare în sensul întâmpinării nevoilor acestora.

Astfel, s-au dezvoltat de-a lungul timpului din ce în ce mai multe strategii și technici comunicaționale, menite nu doar să recunoască dar să și prevadă și chiar să dicteze gusturile și nevoile consumatorilor finali. În perioada recentă, în urma unor idei vizionare și a îmbinării unor științe medicale cu tehnicile promoționale, a luat naștere un nou curent: Neuromarketingul.

Neuromarketingul este un domeniu în curs de de dezvoltare ce studiază răspunsurile consumatorilor la stimulii de marketing utilizând tehnici de neuroimagistică cum ar fi rezonanța magnetică nucleară, electroencefalografia sau magnetoencefalografia. Astfel, este măsurată activitatea cerebrală din anumite arii ale creierului pentru a investiga modul în care consumatorii iau decizii și legătura dintre procesul decizional și ariile creierului uman.

Sistemul emoțional este strâns legat de atenție, memorie și percepție. Atenția consumatorului poate fi captată prin emoții, intervenind astfel şi în memoria acestuia cu elementele prezentate. Scopul oricărui brand este de a intra în mintea consumatorului prin cele cinci simțuri, de a capta atenția, de a se conecta cu nevoile, valorile și dorințele sale, de a crea o legătură emoțională, de a lăsa o amprentă în memoria pe termen lung, în memoria lor, influențând în mod pozitiv procesul de luare a deciziilor, de a crea o experiență de brand, de a-l menţine în prima opţiune din categoria sa și de a încuraja achizițiile repetate şi loialitatea faţă de marcă.

Anumite elemente senzoriale ale brand-ului, îndeosebi din câmpul vizual – precum poziționarea strategică în anumite zone ale câmpului vizual a unor potențiatori de culoare sau forme ce atrag atenția foarte mult sau chiar care amintesc de brand-ul promovat pot avea un rol decisiv în schimbarea comportamentului de cumpărare al unei persoane, prin activarea anumitor senzori cerebrali responsabili de puterea decizională.

Un exemplu concret în acest sens, ar fi poziționarea elementelor de identitate pe ambalajul produselor prin tehnici de grafică publicitară, dar și așezarea strategică a produselor în rafturile magazinelor, prin tehnici de merchandising, astfel încât ochiul uman să poată percepe în primul rând brand-ul ce se dorește a fi promovat, înaintea tuturor celorlalte produse concurente. Aceste tehnici sunt cuprinse sub denumirea de ”colour-coding”.

Tehnică de graniță, neuromarketingul este încă la început, la fel și studiile științifice care se referă la răspunsul creierului uman la stimuli, sau la eficiența acestor stimuli în privința deciziilor de cumpărare pe care le iau oamenii. (Sursa foto: eikeolloech.com)

Gabriela Ana  

 

 

 

 

 

 

 

 

Comments are closed.

Subscribe to email feed

  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Twitter updates

No public Twitter messages.