Conexiuni

O sursă de încredere

Comunicarea online pentru organizații studențești

Tipul de comunicare adoptat de organizații non-guvernamentale studențești (ONGS) depinde foarte mult de rolul asumat de organizație în relația cu studenții. Unele ONGS își asumă reprezentarea drepturilor studenților dintr-o facultate sau universitate, altele sunt direcționate mai degrabă către aria profesională, însă cele mai multe dintre ele îmbină cele două domenii.

Astfel, echipa de PR trebuie să aibă grijă ca informațiile importante transmise de facultate sau universitate să ajungă la studenții săi, la fel cum trebuie și evenimentele și proiectele organizației. Așadar, vocea organizației trebuie să corespundă valorilor organizației, să fie suficient de serioasă pentru informațiile administrative și suficient de ludică pentru publicul țintă căreia i se adresează – studenții. Însă, în aceeași măsură, trebuie să nu omitem faptul că părinții studenților sau viitorilor studenți sunt din ce în ce mai prezenți în social media, iar discursul avut trebuie să fie pe înțelesul lor.

Cele mai multe organizații studențești sunt prezente în World Wide Web prin cel puțin 2 canale: site-ul propriu (care poate include și secțiune de blog) și pagina de Facebook. Dacă în urmă cu 2-3 ani spuneam în glumă că dacă nu ești pe internet, nu exiști, acum această situație reprezintă o realitate. Orice curios folosește internetul să afle mai multe informații de interes, iar Facebook este în mod clar platforma cea mai accesibilă pentru el. Tot ce ai tu de făcut este să ai un site curat și cu informații complete despre ce reprezintă organizația și să ai o pagină de facebook activă, unde să vorbești cu studenții pe limba lor, în toate situațiile.

În plus, nu putem omite importanța Instagram în viața tinerilor, rețeaua socială cu cea mai mare creștere în anul 2014 [1]. Fii deschis și arată-le studenților tăi activitatea membrilor organizației, astfel încât ei să te cunoască și să capete încredere în tine.

Fiecare rețea socială își schimbă algoritmii de funcționare și afișare a noutăților periodic. Încearcă să fii mereu la curent cu schimbările, urmărește site-uri precum mashable.com sau SocialMediaExaminer.com

Testează mai multe tipuri de conținut: doar text, text+imagine, clipuri și hashtaguri, șiobservă cum reacționează studenții tăi la ele. Folosește linkuri de tracking și analizează rezultatele. Nu face lucrurile de dragul de a fi făcute, ci pregătește-le strategic într-un media plan.

Transmite mereu informații #pesurse, cu link către sursă, pentru ca ei să aibă tot mai multă încredere în organizație și în membrii săi. Comunicarea online este strâns legată de cea offline, iar cea mai mică greșeală într-un dintre medii se poate amplifica oricând în celălalt. (Sursă foto: https://stocksnap.io/photo/ZDXHLQ6DZW)

Gabriela Deleanu

 

Comments are closed.

Subscribe to email feed

  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Twitter updates

No public Twitter messages.