Conexiuni

O sursă de încredere

10 lucruri de știut dacă vrei să devii youtuber

Cu toții ne-am confruntat cu întrebarea „Ce vrei să te faci când vei fi mare?”. Probabil că majoritatea am răspuns că doctori, polițiști, astronauți sau profesori. În prezent, însă, putem auzi copiii spunând că visul lor este să devină youtuberi, vloggeri, bloggeri sau twitcheri. Și nu doar cei mici aspiră la aceste statuturi. Adolescenți, tineri, adulți, cu toții profită de șansele oferite de internet.

YouTube este unul din site-urile care atrage atât creatorii de conținut, cât și utilizatorii obișnuiți. Platforma se distinge prin diversitate la nivelul conținutului, al modalităților de prezentare a acestuia, dar și prin ușurința de găsire a unui anumit subiect.

Ce trebuie să știi înainte să te apuci să-ți faci cont pe YouTube pentru a încărca filmulețe?

  1. Conținutul primează! Gândește-te despre ce vrei să vorbești. Alege ceva care te pasionează sau care te interesează. Înainte de toate trebuie să-ți placă și să cunoști subiectul pentru a le putea expune și celorlalți părerea ta despre el.
  2. Modul de prezentare e și el important. Dacă ție nu-ți place să abordezi respectivul subiect, nici celorlalți utilizatori nu le va face plăcere să te urmărească. Vorbește cât mai natural, nu încerca să epatezi. Carisma poate fi mai importantă chiar și decât calitatea clipurilor sau aparatura pe care o deții. Pe lângă felul tău de a fi, e foarte important cum alegi să-ți prezinți conținutul. Fă-l cât mai interesant și atractiv.
  3. Fii consecvent. Crează-ți un program al postărilor. Acest lucru te ajută atât pe tine, cât și pe fanii tăi. Pe tine te motivează să creezi regulat conținut, iar abonații se vor obișnui ca la anumit moment să apară un nou clip.
  4. Calitatea clipurilor contează. Trăim într-o epocă în care mergem la iMax, căutăm calitate Blu-Ray pentru filme, iar YouTube oferă conținut full HD. Utilizatorii vor alege clipurile cu o calitate mai bună în detrimentul celor care sunt mai slabe calitativ. Trebuie să ai în vedere că aparatura e importantă pentru calitatea clipurilor realizate de tine. În primul rând, camera pe care o folosești trebuie să fie cât mai performantă. În prezent, telefoanele de ultimă generație au o calitate mai bună a filmării decât aparatele foto mai vechi, așa că îți poți folosi chiar și celularul dacă poate filma HD. Pe lângă filmare, preocupă-te de sunet și lumini. O lavalieră, blende și corpuri de iluminat pot reprezenta o investiție în canalul tău.
  5. Atenție la detalii. La început, probabil că doar tu te vei ocupa de scenariu, filmat, regie și montaj. De aceea e important să acorzi atenție fiecărei etape. Fii conștient că poți face modificări la clipul tău până în momentul în care acesta ajunge pe YouTube, așa că nu neglija niciun aspect.
  6. Setează-ți țeluri de atins. Acestea pot privi calitatea conținutul sau a clipurilor, a numărului de subscriberi sau de vizualizări. Țelurile tale trebuie să fie obiective reale, pe care le poți atinge.
  7. Interacționează cu fanii. Dacă reușești să creezi o comunitate în jurul canalului tău, aceasta te va ajuta în mai multe modalități decât crezi. Educă-ți publicul. Învață cât de importante sunt butoanele de like, share și subscribe pentru activitatea ta și nu uita să le amintești și celor care te urmăresc acest lucru.
  8. Bucură-te de complimente, dar acceptă și criticile. Totuși, trebuie să distingi criticile haterilor de criticile constructive. Utilizatorii îți pot semnala lucruri pe care le-ai putea îmbunătăți, subiecte pe care ar dori să te vadă mai dez dezbătându-le. Vei crește odată cu publicul tău, dacă vei ști cum să te folosești de sugestiile lor.
  9. Fii diferit. YouTube-ul este plin de creatori de conținut, dar cu ce te deosebești tu? Canalul de YouTube e afacerea ta și trebuie să înveți să o scoți în evidență.
  10. Nu te apuca pentru bani! Adsense, clipurile sponsorizate, plasarea de produse și merchandisingul sunt câteva din metodele prin care poți beneficia financiar de pe urma YouTube-ului. Însă trebuie să înțelegi că banii sunt puțini la început, depinzând de un anumit număr de views sau de câtă lume se uită la reclamele de pe canalul tău.

Oana Ștefănescu

Comments are closed.

Subscribe to email feed

  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Twitter updates

No public Twitter messages.