Conexiuni

O sursă de încredere

 Într-o lume în continuă evoluție, există un singur lucru asemănător între noi, oamenii. Deși mergem la locuri de muncă diferite, avem un stil de viață complet diferit de la un caz la altul, iar cercurile sociale se limitează la un anumit număr de oameni ce ne ocupă cea mai mare parte din timp, cu prea puține variații, un element ne unește: internetul. „A uni” are aici un sens conotativ, deoarece socializarea online nu va egala niciodată socializarea din viața reală și nu ne va produce aceleași emoții și sentimente.

Dar ca să fiu mai specific în ceea ce privește internetul, doar anumite părți din componența acestuia sunt comune. Predominantă este ramura socială, în frunte cu nemuritorul Facebook care, până la ora actuală, oferă servicii din ce în ce mai calitative și nu dă semne de încetinire, deși mulți competitori vin tare din urmă, pe alte nișe, cum ar fi Instagram, sau Pinterest. Fiecare rețea are, însă, propriul rol, iar Facebook atrage miliarde de oameni datorită acestor conexiuni făcute pe distanțe foarte mari și, cel mai important, datorită faptului că ne ține la curent cu ce fac cei din jurul nostru.

Un al doilea element extrem de popular în lumea online este cel al împărtășirii experiențelor și criticilor despre locurile vizitate. Mai clar, cu toții cunoaștem acest concept sub numele de „review”. Platformele de crowdsourcing sunt nenumărate și în acest domeniu și oferă diferite metode de a nota un loc (restaurant, bar, club etc.), diferite opțiuni de a lăsa o opinie, dar și diferite moduri de interacțiune între utilizatori. Printre cele mai cunoscute, enumerăm Foursquare, TripAdvisor, Yelp, UrbanSpoon etc.

Începând cu luna iunie, aceste două lumi virtuale vor fi mai unite ca oricând, iar de data asta în adevăratul sens al cuvântului. Facebook permite, de ceva timp, review-uri ale utilizatorilor pentru locurile vizitate, însă lucrurile o să devină mult mai serioase în momentul în care motorul de căutare al Facebook va furniza direct și aceste review-uri, în momentul în care un utilizator va căuta un restaurant. Mai exact, recenziile persoanelor fizice ce folosesc Facebook vor fi unite cu recenziile dispponibile ale criticilor, pentru aceleași locații. Printre publicațiile alese cu asemenea conținut, se numără New York Magazine, Bon Appetit și San Francisco Chronicle.

Cu alte cuvinte, gigantul albastru încearcă să aducă un plus de calitate serviciilor deja oferite, astfel încât toată informația necesară unei simple căutări să fie disponibilă direct în aplicație, într-o anumită măsură; cele mai importate mențiuni despre un local vor apărea pe Facebook și, pentru informații complete și adiționale, utilizatorii vor fi redirecționați către site-urile partenere.

Un purtător de cuvânt al Facebook declara pentru publicația Mashable: „Pentru a oferi acces utilizatorilor la o serie de informații de real ajutor despre anumite locuri, testăm o nouă versiune a aplicației care va afișa recenziile utilizatorilor, însă doar pe teritoriul Statelor Unite, pentru moment”. Ei bine, cred că ne așteptam cu toții la asta. Dar în mod sigur vom avea și noi parte de această adăugire cât de curând.

În final, de ce este acest pas atât de important pentru Facebook? Recenziile restaurantelor au devenit o adevărată afacere, cu o competiție enormă în ecosistemul online. Dacă Yahoo a încheiat o înțelegere cu Yelp, iar Google cu Zagat, putem spune că era și cazul ca Mark Zuckerberg să facă o nouă mișcare inteligentă de business. (sursă foto: The Telegraph)

Mircea Teju

Comments are closed.

Subscribe to email feed

  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Twitter updates

No public Twitter messages.