Conexiuni

O sursă de încredere

Facebook-ul nu este pentru toata lumea

 Pentru unii, Facebook-ul este doar o reţea socială menită să primească tot mai multe like-uri, să etaleze fotografii de profil, poze de cover, melodii sau filmuleţe amuzante. Bineînţeles, Facebook-ul este şi o sursă de amuzament, informare (mai mult sau mai puţin formală) dar are şi multe beneficii, despre care se ştie mai puţin. Pe Facebook s-au realizat multe campanii de promovare a firmelor, campanii de ajutorare a oamenilor aflaţi la impas şi multe altele. Însă, unii utilizatori se pare că nu au înţeles exact scopul aumitor campanii şi evenimente.

Un astfel de caz este campania „Ice Bucket Challenge”, desfăşurată în august 2014, în care oamenii erau provocaţi de către prieteni să îşi toarne o găleată cu apă rece şi  gheaţă, în cap. Cei mai mulţi au luat-o ca pe o distracţie, şi nu că nu ar fi fost distractiv, însă, scopul acestei campanii era donarea unei sume de bani pentru bolnavii de scleroză laterală amiotrofică, de către cei care erau provocaţi. Campania a devenit virală după ce filmuleţele cu celebrităţi au împânzit Facebook-ul. Campania a avut un mare succes dar scopul a fost uitat de multe persoane participante, care au făcut acest lucru doar pentru că era de succes şi ajunsese atât de popular. Cu toate acestea, însă, s-au strâns aproximativ 80 de milioane de dolari pentru persoanele bolnave.

O altă campanie, creată de cei de la Facebook, a fost „Donating to Nepal Earthquake”,  când s-au înregistrat două cutremure, dintre care unul de 7.8 grade, pe scara Richter, pe data de 25 aprilie 2015. În urma acestor cutremure au murit peste 8.000 de persoane, iar Facebook a creat o aplicaţie pentru a ajuta persoanele afectate din Nepal, care le permitea acestora să comunice cu rudele sau persoanele apropiate. Problema a apărut atunci când o mulţime de alte persoane, din alte ţări, inclusiv România, au primit notificare de la Facebok, cu această aplicaţie. Tot mai mulţi s-au înscris la acea aplicaţie ca fiind în siguranţă, sau, dimpotrivă, în nesiguranţă. Atunci, utilizatorii au fost nedumeriţi când au văzut că prietenii sau cunoştinţele lor, de pe Facebook, apăreau ca fiind în siguranţă, în Nepal. Totul a luat o întorsătoră nu tocmai favorabilă, iar oamenii nu au înţeles faptul că această aplicaţie trebuia să fie una de real ajutor pentru persoanele afectate de cutremur. Însă, tot pe Facebook s-a strâns suma de 17 milioane de dolari, pentru persoanele afectate  din Nepal, în urma aplicaţiei.

Au fost şi alte cazuri de campanii, evenimente sau aplicaţii, care au degenerat de la scopul initial, doar pentru că anumite persoane nu au înţeles acest scop sau, pur şi simplu, nu au existat limite iar utilizatorii aveau libertatea de a se înscrie şi de a participa la ele, fărăr un regulament. Cert este că există oameni care nu cunosc scopul unei campanii, însă aceştia se înscriu, doar pentru că este virală şi „la modă”. Înainte de a participa la astfel de evenimente, oamenii ar trebui să se intereseze despre ce este vorba şi care sunt motivele întemeierii acelor campanii. Tot mai mulţi însă, au rămas la stadiul de a primi şi a da like-uri, a posta ce este cool, şi nu vor înţelege că Facebook-ul nu este doar atât.

Tatiana Alexandra Vică

Comments are closed.

Subscribe to email feed

  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Twitter updates

No public Twitter messages.