Conexiuni

O sursă de încredere

To web or not to web

 Sigur, Internetul a marcat omenirea. E un subiect tabu. Toată lumea vorbește despre asta, despre eficiența și regulile internetului, despre oportunitățile și transparența create. Lumea vorbește și despre amenințarea internetului, despre lipsa de control asupra acestui uragan de informație care se mărește progresiv, amenințător ca o gură de balaur.  Lumea vorbește, dar lumea nu se întreabă. Lumea gândește în statusuri. Iar statusurile nu sunt mai niciodată interogative.

Dincolo de implicațiile sociale ale marelui WEB, consecințele sunt și unele de materie economică, mai ales în ceea ce privește produsele culturale. Sau, mai degrabă, putem spune că acest actor virtual important vine și începe să schimbe regulile jocului. Și care sunt cele mai importante reguli de piață? Cele care privesc consumatorul, desigur.

Consumatorul internautic este mai bine informat și are o libertate mai mare de alegere. Consumatorul internautic are din ce în ce mai multă putere. El poate distruge, dar are și propulsa brand-uri, artiști, produse sau servicii. El devine un profesionist al consumului. Cercetează și compară ofertele, este din ce în ce mai agil și cu opțiuni din ce în ce mai imprevizibile. Astfel, eforturile oamenilor de marketing și PR se îndreaptă din ce în ce mai mult spre determinarea si delimitarea publicului său țintă.

Definirea publicului, a segmentului de piață a devenit o sarcină foarte dificilă. Ca să vinzi un produs sau să construiești reputația unei organizații, cel mai important lucru e să știi cui te adresezi. Prototipul de consumator internautic (și mă refer în special la tânăra generație) are gusturi eclectice. Dacă te uiți în playlist-ul acestui “user” poți găsi muzică de toate tipurile. Dacă îi studiezi garderoba, poți fi surprins de diversitatea elementelor vestimentare. Consumatorul de azi, dar mai ales cel de mâine, are veleități cameleonice. Are disponibilitatea si abilitatea de a-și schimba alegerea cu viteza Internetului.

Viteza este de fapt punctul cheie. Internetul ne învață să trăim rapid, să disimulăm, să preluăm, să construim și să deconstruim imagini. Într-o lume în care o tranzacție se poate face în mai puțin de un minut, deciziile sunt foarte rapide. Timpul de gândire din ce în ce mai scurt. Nu mai e timp de reflecție sau personalizare. Consumatorul este produsul divers al propriului consum aleatoriu și pestriț. Shakespeare nu ar putea să existe la viteza asta. Cine și-ar permite într-o lume de tip www să-și ia în serios existența? Cu atât mai mult să o chestioneze.

Crina Ene

Comments are closed.

Subscribe to email feed

  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Twitter updates

No public Twitter messages.