Conexiuni

O sursă de încredere

PR tradiţional vs. PR online

 Relaţiile publice online nu sunt, nici mai mult nici mai puţin decât o traducere a relaţiilor publice tradiţionale la lumea de pe Internet.  Aşa cum menţionează şi James Grünig relaţiile publice sunt definite ca punctul de întâlnire a comunicării între o organizaţie şi publicul său.  Din acest motiv, relaţiile publice online ar putea fi definite ca punctul de întâlnire a comunicării între o organizaţie (companii, agenţii publice, etc) şi  cititorii săi online (utilizatorii reţelei). Astfel, Internetul ar trebui considerat ca un suport integrat firesc în planificarea strategică de comunicare a organizaţiilor. Însă această metodă nu se referă doar la comunicarea cu marea masă de consum şi cu potenţialii sau actualii clienţi ci şi cu o mai mare diversitate de publicuri: angajaţi, acţionari, parteneri, canale, analişti, investitori, furnizori, administratori publici (Public Affairs and lobby), organizaţii non-profit (angajament social politic), comunitatea geografică, mass-media (online şi offline), etc.

Această disciplină se dezvoltă în Statele Unite ale Americii încă de acum câţiva ani.  Cu toate acestea, în unele părţi ale lumii, ca America Latină, dezvoltarea este foarte lentă.  Una dintre cele câteva tactici care se aplică sunt birourile de presă online, care sunt încă foarte departe de calitatea nivelului atins în alte țări, precum SUA sau Germania. Deşi se mai organizează câte un eveniment online, acesta este realizat cu mari dificultăţi, ceea ce înseamnă că tehnologia încă reprezintă un factor de limitare important.  În ceea ce privește aspectele financiare, unele societăţi cotate la bursă oferă  informaţii prea puţin interactive despre activităţile pe care le desfăşoară.

Oana-Daniela Dediu

Comments are closed.

Subscribe to email feed

  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Twitter updates

No public Twitter messages.