Conexiuni

O sursă de încredere

Design-ul smartphone-urilor. Lipsă de creativitate sau lipsă de soluții?

Fiecare dintre noi, în momentul își care caută un nou smartphone, se uită pentru prima oară la design, la cât de bine arată acel device. Foarte puțini sunt cei care pun în față valențele tehnice ale unui asemenea dispozitiv, mai ales dacă ne gândim la faptul că puțini sunt cei care pot înțelege cu exactitate ce înseamnă fiecare specificație.

Într-un an 2015 în care lansările telefoanelor nu s-au lăsat deloc așteptate, nu pot să nu observ o similaritate izbitoare în design-ul telefoanelor mobile de la marii producători. Dacă nu era Samsung Galaxy S6, anul acesta chiar nu ar fi creat un istoric îna cest sens. Tocmai compania care a promovat un design creat preponderent, din plastic, a hotărât să facă pasul cel mare. Nu discutăm aici de asemănările și diferențele dintre vârful de gamă al gigantului coreean și cele mai recente lansări Apple, pentru că ne-ar trebui zeci de pagini să acoperim acest subiect.

Dar să luăm alte exemple: HTC M9, din partea companiei taiwaneze, arată aproape identic cu predecesorul său, One M8. Sony Xperia Z4 și Xperia Z3, puse unul lângă altul, pot fi confundate foarte ușor chiar și de un ochi format. Iar LG G4, în afară de posibilitatea adoptării unei carcase din piele și a unui ecran puțin mai mare, suferă la capitolul design, în comparație cu G3. Și încheiem apoteotic cu un smartphone care, deși reprezintă un vârf de gamă prin specificațiile sale, are un design și mai slab, îndrăznesc să spun chiar unul destul de învechit: Huawei P8. Acesta prezintă caracteristicile clasice ale primelor smartphone-uri (în colțuri, unghiuri drepte, fără niciun fel de linie atractivă).

În momentul în care un producător hotărăște să lanseze un nou device de vârf, inovația este primul lucru la care ne gândim și abia așteptăm să vedem cum o să arate. Inovație care se va răsfrânge asupra alotr telefoane de la același producător (de exemplu, Nokia și al său N9). Însă apele sunt destul de tulburi datorită unor lansări mai atipice: producători foarte mari, precum Google și Motorola, lansează telefoane la prețuri foarte mici. Și, deși specificațiile tehnice sunt excelente, în unele cazuri, design-ul reprezintă unul dintre compromisuri în stabilirea prețului final. Până la urmă, fiecare producător vrea să obțină locul 1, oricare ar fi metodele folosite.

Poate că am ajuns într-o perioadă în care piața smartphone-urile a devenit puțin saturată, iar următorul „boom” va veni abia când un dispozitiv se va prezenta publicului într-o formă absolut revoluționară. Dar poate chiar aici este elementul cheie pe care îl așteptăm cu toții, pentru a rămâne uimiți de excelența desing-ului. Deja toți producătorii pot include „sub capotă” același nivel ridicat al specificațiilor tehnice, iar competiția s-a cam diminuat aici. Și într-un final se va rezuma totul la acele dispozitive cu care un consumator se simte bine, la acele brand-uri în care un consumator are încredere. Noile telefoane ce prezintă același design ca predecesoarele dispozitive nu vor atrage noi clienți, cu siguranță, ci doar vor oferi un sentiment de apartenență utilizatorilor deja existenți.

Moda se îndreaptă încet, încet către alte device-uri, precum ceasurile inteligente, iar aici lupta este crâncenă, atât din punct de vedere al design-ului, cât și din punct de vedere al specificațiilor tehnice. E clar că nu putem prezice un viitor clar al acestui domeniu, însă ceva din mine spune că este foarte posibil ca atenția să se îndepărteze pe parcurs chiar și de la design, și să se răsfrângă către posibilitatea de a împerechea mai multe dispozitive (de exemplu, telefonul, mașina și creasul).(sursă foto: scinotions.com)

Mircea Teju

Comments are closed.

Subscribe to email feed

  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Twitter updates

No public Twitter messages.