Conexiuni

O sursă de încredere

Cum se face un viral

Conform DEX, “viral” este un adjectiv cu următoarea definiție: “referiotr la un virus, specific unui virus”. Tot DEX ne spune că un “virus”  este “un agent patogen, invizibil cu microscopul obișnuit, care se reproduce numai în interiorul celulelor vii și provoacă diverse boli infecțioase; (fig.) sursă a unui rău moral”.

Sună înfricoșător. Un virus e ceva ce nimeni nu și-ar dori vreodată. Și, totuși, în online, un viral este ca o mană cerească.

Un viral, în jargonul de YouTube, este un clip foarte “share”-uit, care se bucură de un număr incredibil de vizualizări și se promovează de la sine, prin recomandări în lanț între useri. Dar care este rețeta unui viral? Care sunt ingredientele care îl fac atât de popular? Nu există, în niciun caz o rețetă standard. Exista, însă, câteva elemente care trebuie dozate în așa fel încât să încurajeze cât mai mult distribuirea videoclipului.

Targetarea publicului este foarte importantă. Înainte de a găsi ideea clipului, trebuie să știți ce obiectiv avem, care este audiența specifică spre care ne îndreptăm atenția.

Captarea atenției publicului este esențială. În mediul online, rapiditatea este elementul-cheie. Dacă nu reușiți să captați atenția unui “user” din primele secunde ale clipului, l-ați pierdut. Tentațiile si concurența în ceea ce privește diversitatea de content este atât de mare încât nu vă permiteți un asemenea risc.

Emoțiile joacă un rol foarte important în online. Prin urmare, clipul trebuie să conțină fie elemente comice, fie elemente înduioșătoare, emoționante, sensibile, care să estompeze componenta rațională a “user”-ului și să îi provoace dorința de a împărți acel clip cu prietenii săi virtuali.

Calitatea este foarte importantă pe Internet. Pentru a se diferenția dintre miliardele de clipuri din online, filmulețul vostru trebuie să fie de top pornind de la idee, până la rezoluția imaginii. Cu toate acestea, uneori, o idee poate fi mult mai importană decât calitatea imaginii.

Urmarirea trend-urilor este obligatorie când vă hotărâti să realizați un viral. Trebuie să fiți atent la evenimentele, știrile, farsele sau bancurile care se bucură deja de notorietate și să profitați de aceste formule care au avut deja succes, integrându-le în filmulețul vostru.

Una din regulile de aur ale viralelor este evitarea promovării forțate. Clipurile trebuie să vorbească de la sine și să transmită prin concept și idee mesajul organizației voastre. Puneți accentul pe creativitate, lăsând în plan secund promovarea forțată ce nu va face altceva decât să vă sperie publicul potențial.

Acestea sunt câteva din trăsăturile comune ale viralelor. Diversitatea lor este aproape nesfârșită, lăsând foarte mult teren de joacă pentru imaginație și creativitate. (Sursa foto: http://blog.newswhip.com)

Crina Ene

Comments are closed.

Subscribe to email feed

  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Twitter updates

No public Twitter messages.